AJ WINDOW

رنگ های مخصوص پنجره

رنگ های مخصوص پنجره

برای انتخاب رنگ های مخصوص پنجره هر رنگی را نمی‌توان استفاده کرد. بنابراین برای رنگ پنجره که معمولا در قسمت خارجی در شرایط متفاوت در برابر نور، باران و شرایط جوی مختلف هستند. باید از رنگی استفاده شود که مقاومت طولانی داشته باشند.

رنگ آمیزی درب و پنجره ها باید براساس اصول مخصوص به خود انجام شود. به این صورت که ابتدا به رنگ  خرید نمونه رنگ مناسب بپردازید سپس مراحل اجرا را آغاز می‌کنید.

همچنین این روغنی ها انتخاب مناسبی برای رنگ آمیزی درب و پنجره های ساختمان است. این رنگ ها برپایه حلال های شیمیایی است که قبل از شروع کار باید رقیق سازی شود.

این نوع از آن ها تنوع رنگ بندی بالایی دارند. همچنین به عنوان بهترین نوع رنگ درب و پنجره به طور معمول استفاده می‌شود و همچنین می‌توان با ابزار های ساده مانند قلم مو ها و غلطک ها رنگ آمیزی را انجام داد.

رنگ مناسب برای پنجره

رنگ های ملایم روی درب و پنجره در کنار دیوار های سفید علاوه بر زیبا تر شدن فضا حس وسعت بیشتری هم به آن می‌دهد. توجه به این نکات ابعاد اتاق و خانه شما را از آنچه که هست بزرگتر نشان می‌دهد.

برای پنجره هایی که در معرض رطوبت هستند باید از رنگ هایی استفاده کنید که ضد آب هستند و به راحتی پوسیده نشوند. همچنین استفاده از این رنگ ها، رشد میکروب ها را هم متوقف می‌کند.

در نتیجه رنگ مناسب رنگی است که علاوه بر هماهنگ بودن با اجزای پیرامون، جنس مناسبی هم داشته باشد.

رنگ آمیزی درب و پنجره: قبل از رنگ آمیزی باید سطح مورد نیاز را به خوبی تمیز کنید تا گرد و غبار به خوبی پاک شوند در نتیجه رنگ یکدستی داشته باشید.

لوازم مورد نیاز برای زنگ آمیزی درب و پنجره

ضد زنگ

رنگ آستری

رنگ دلخواه

سنباده نرم و زبر

قلم مو و یا پیستوله

غلتک برای سطوح بزرگتر

بعد از تمیز کردن باید با سمباده نرم و زبر روی پنجره و یا درب خود سنباده کشی کنید، اگر سطح مورد نظرتان شکاف و یا ترک دارد باید با کمک بتونه آن را صاف و یکدست کنید.

 با سنباده زبر برای از بین بردن ناصافی ها و رنگ های قبلی و بعد از آن یک بار هم با سنباده نرم سنباده کشی کنید.

با سنباده کشی می‌توانید از رنگ آستر استفاده کنید، این رنگ یک رنگ رقیقه که به صورت کامل روی سطح در و پنجره زده می‌شود. البته مهم نیست که حتما رنگ آستر همرنگ با رنگ اصلی باشد.

با انجام به ترتیب این مراحل سطح درب و پنجره شما آماده رنگ آمیزی است.

برای رنگ آمیزی باید رنگ مورد نظرتان با مقدار مناسبی تینر مخلوط کرده تا به غلظت مناسب برسد و با هر وسیله ایی که مد نظرتان است می‌توانید با دقت در یا پنجره خود را رنگ بزنید.

تفاوت نقاشی درب و پنجره با بقیه قسمت های ساختمان

در رنگ آمیزی درب و پنجره شکل قسمت های مختلف با هم فرق دارند و ممکن است که به قلم مو، غلتک و یا پیستوله نیاز داشته باشند.

درب و پنجره هایی که در معرض نور خورشید و یا بارون هستند نباید با رنگ های پلاستیکی رنگ آمیزی کرد.

جنس سطوح متفاوت هستند مثلا رنگ آمیزی در و پنجره فلزی با چوبی متفاوت است.

برای رنگ کردن درب و پنجره هایی که فلزی هستند و پیج و خم های زیادی دارند، باید از قلم مو استفاده کرد.

برای رنگ کردن درب و پنجره ماسک و دستکش فراموش نشود.

نتیجه گیری:

نتیجه گیری ما از بررسی رنگ های مخصوص پنجره این است که انتخاب رنگ مناسب برای پنجره ها می تواند تأثیر زیادی بر زیبایی و کارایی اتاق داشته باشد. رنگ های مخصوص پنجره باید با محیط اطراف هماهنگ باشند و بتوانند نور مناسبی را به اتاق ها منتقل کنند. انتخاب رنگ های تیره برای پنجره ها می تواند باعث خنک نگه داشتن اتاق در تابستان و حفظ حرارت در زمستان شود، در حالی که رنگ های روشن می توانند نور طبیعی را بهتر به اتاق ها منتقل کنند.

علاوه بر این، رنگ های مخصوص پنجره باید قابلیت مقاومت در برابر شرایط جوی و تغییرات دمایی را داشته باشند. بهتر است از رنگ هایی استفاده کرد که در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشند و از پوسیدگی و زنگ زدگی جلوگیری کنند.

در نتیجه، انتخاب رنگ های مخصوص پنجره نیازمند دقت و توجه به جزئیات است تا بتوان بهترین نتیجه را برای زیبایی و کارایی اتاق ها به دست آورد.

عایق جنوب